Saturday, September 13, 2008

warkah indah dariku......buatmu insan teristimewa


semalam....

aku terpegun melihat dirimu...

riak wajahmu masih seperti dulu..

begitu indah dan suci...dalam pengamatanku

bak kain putih yang masih belum dinodai titik2 hitam duniawi..

aku terkedu sendirian...


ingin aku bertanya padau...


mampukah aku memiliki keistimewaan itu??


tapi aku malu untuk menyatakannya..


biarlah ia menjadi rahsia di lubuk hatiku...


kau mengukir senyuman padaku..begitu manis...


sehingga bisa membuat hatiku begitu tenang..


ketenangan...yang tak dapat diganti..


dirimu...umpama matahari


yang menyinari hidupku..


tapi ...sampai bila harus kau korbankan hidupmu...


untuk menyuluhku..


kau juga seorang insan biasa...


kau juga berhak... untuk punya kehidupan sendiri..


impian sendiri..


cukuplah sampai di sini..


lepaskan aku terbang jauh ke angkasa..


biarkan aku bebas seperti sang rama-rama..


kau binalah istana idamanmu...


harapanku...moga kau bahagia selalu..


sekian..nurkilan dariku..wassalam......















No comments: